ساعت رولکس

هانس ویلسدورف

تاریخچه رولکس به طرزی ناگسستنی به روحیه بلند پروازانه بنیان گذار آن، هانس ویلسدورف مرتبط است. در  سال ۱۹۰۵ در سن  ۲۴ سالگی، "هانس ویلسدورف" یک شرکت تخصصی توزیع انواع ساعت را در لندن تأسیس کرد. او به فکر  یک ساعت افتاد که روی مچ بسته می شد. ساعت‌مچی های آن دوره چندان دقیق نبودند، ولی‌ "هانس ویلسدورف" پیش بینی کرد که آن‌ها نه‌تنها می‌توانند زیبا و برازنده، بلکه قابل اطمینان نیز بشوند.

برای اینکه همگان را درباره قابل‌اطمینان بودن ساعت‌های کاملاً خلاقانه خود، متقاعد کند، آنها را به موتورهای کوچک بسیار دقیق، ساخته شده توسط یک شرکت ساعت‌سازی سوئیسی در شهر «بِین» سوئیس، مجهز کرد.


سال‌های آغازین

در اوایل قرن بیستم، کارآفرینی خوش‌ذوق در لندن در آستانه موفقیتی عظیم بود. هدف او چه بود؟ هدف او معرفی و ایجاد برندی بود که نام آن امضای بی‌همتایی در دنیای ساعت‌سازی است: رولکس. این نام جدید، که در سال ۱۹۰۸ انتخاب شد، به یکی از بهترین و معتبرترین برندها در چند دهه اخیر تبدیل گردید. وقتی هانس ویلسدورف خاطرات خود را مرور می‌کرد، موانعی که بر سر راه او بود به نظر گذرناپذیر می‌آمد.

این کارآفرین، فعالیت خود را با کارهای خیلی کوچک آغاز کرد ولی قابلیت‌های بسیار با ارزشی داشت: دیدگاه درست، امید به آینده، پشتکار و توانایی استثنایی در کار. او که در سن دوازده سالگی والدین خود را از دست داده بود، توانست با اتکا بر ارادۀ خود از چالش‌ها عبور کند. هانس ویلسدورف موفق شد اولین ساعت مچی ضدآب خودکوک با روتور پرپچوال را ابداع کند. این ساعت به ساعتی شاخص از لحاظ ظاهر و کیفیت تبدیل شد.


 برای ثبت آگهی رایگان به سایت شهر24 مراجعه کنید

سایت شهر24 مرجع آگهی های رایگان.با سایت شهر24 دیده شوید


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.